یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو فروردین ماه 1402

مرجع بانك هاي اطلاعاتي اصناف و مشاغل تهران و كليه استان هاي ايران

ویژگی های واتساپ بیزینس و نقش آنها در واتساپ مارکتینگ:

همان طور که در مقالات دیگر سایت نیز توضیح دادیم، واتساپ بستر بسیار خوبی برای انجام تبلیغات محسوب می شود. برای تسهیل و پیشرفت هر چه بیشتر این کار، نرم افزاری به نام واتساپ مارکتینگ بیزینس طراحی و ارائه شده است که ویژگی های جالب و جذابی دارد. در این مقاله تلاش می کنیم تا این ویژگی ها را نام ببریم تا بتوانید از آنها برای کسب و کار خود بهره ببرید.

قبل از این که به شرح این ویژگی ها بپردازیم، بهتر است گوشزد کنیم که برای انجام کسب و کار خود و تبلیغات انبوه واتساپ حتما به واتساپ بیزینس نیاز پیدا خواهید کرد. با آگاهی نسبت به ویژگی های واتساپ بیزینس به این امر پی خواهید برد. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های این نرم افزار:

  • اکانتی با شماره ثابت:

نکته جالبی که در واتساپ بیزینس وجود دارد این است که شما می توانید با شماره ثابت نیز اکانت بسازید و به کسب و کار بپردازید. این کار باعث می شود که اطمینان مشتریان شما بیشتر شود. اما باید بدانید که شما نمی توانید با یک شماره تلفن واحد  همزمان یک اکانت معمولی و یک اکانت تجاری داشته باشید.

  • اعلان متفاوت:

اعلان ها و یا به اصطلاح نوتیفیکیشن های واتساپ تجاری با واتساپ معمولی متفاوت است. در این اعلان ها قید می شود که شما در اکانت تجاری خود یک پیام دارید. این مسئله باعث می شود تا عکس العمل بهتر و پخته تری انجام دهید و از احتمال خرابکاری جلوگیری می شود.

  • پروفایل تجاری:

در واتساپ بیزینس می توانید یک پروفایل تجاری بسازید. این مسئله کمک شایانی به رسمیت کسب و کار شما می کند و به تبع آن، به میزان تاثیر مثبت واتساپ مارکتینگ کمک خواهد کرد. در این پروفایل می توانید آدرس محل کسب و کار، دسته بندی کاری، شرحی از شغل خود و... را وارد کنید. همان طور که گفتیم این مسئله باعث آشنایی بیشتر مشتری با شما شده و به کار شما رسمیت می بخشد.

  • آمار چت ها:

در قسمتی از واتساپ تجاری می توانید، آمار پیام های ارسالی، تحویل شده، خوانده شده و دریافتی را مشاهده کنید. این کار کمک می کند تا به طرزی بهتر فعالیت و تبلیغات انبوه واتساپ خود را کنترل کنید. این کنترل در نهایت منجر به نتیجه بهتری در  واتساپ مارکتینگ شما خواهد شد.

  • امکان ارسال پیام های خودکار:

شما می توانید از برخی پیام های پیش نویس و خودکار استفاده کنید تا برای مشتریان شما ارسال شود. مهمترین پیام در این بین، پیام خوشامدگویی است. می توانید با توجه به کسب و کار و محصول خود پیامی تنظیم کنید و و بعد از تنظیم،  آن را برای مشتریان جدید خود به طور خودکار ارسال کنید.

  • پیام های سریع:

شما می توانید پاسخ هایی سریع آماده کنید و از قبل در اکانت خود نگه دارید. زمانی که هر مشتری پیام می دهد، احتمالا سوال های مشابهی مطرح می کند. پس می توانید از پاسخ های سریع استفاده کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. در هر اکانت تا ۵۰ پاسخ سریع قابل ذخیره سازی است.


یکی از راه های تبلیغات برای هر شغل و یا کسب و کاری تبلیغات واتساپ است . یکی از این شبکه ها که تبلیغات در آن بسیار موثر است واتس آپ می باشد. هزینه تبلیغات در واتس آپ بسیار مناسب است اما برخی با توجه به اینکه فکر می کنند هزینه تبلیغات زیاد است از این شبکه برای تبلیغاتشان کمک نمی گیرند. البته هزینه تبلیغات انبوه واتساپ با توجه به نوع و تعداد ارسال تبلیغی که می خواهید انجام دهید متفاوت است.